Proces tvorby webu

Seznámím vás s procesem tvorby webu, který vnímám jako nejuniverzálnější pro různé typy webových prezentací a e-shopů. Ne vždy je potřeba striktní rozdělení na jednotlivé části procesu, .

1. Prvotní analýza a ukotvení projektu

Důležitá je první osobní schůzka, kde se dozvím základ projektu, termíny a lépe se naladím na vaše podnikání. Položím vám několik otázek, aby bylo jasné zda má projekt jasnou strategii, cíle a marketingovou podporu. Až na základě prvotní analýzy zpracovávám cenovou nabídku. Bez vaší maximální spolupráce se nám nepodaří vytvořit konkurenceshopný web ani e-shop. Bude to spousta práce. Těšíte se?

2. Plánování a uživatelský výzkum

Pro lepší orientaci v projektu dělám myšlenkovou mapu a promýšlím celou koncepci webu. Pomocí wireframů pak navrhuji rozložení funkčních prvků. V této fázi již potřebuji konkrétní texty a obrázky, které budou na hotovém webu. Textové podklady můžeme připravit spolu s profesionálním copywriterem. Tvorbu fotografií nesvěřuji do rukou amatérům. Znám špičkové fotografy a rád je doporučím.

3. Design a brand

Máte již zpracované logo, vizitky, letáky, firemní barvy nebo celou firemní identitu? Nezapomeňte mi je předložit. Web by se od ostatních grafických materiálů neměl odlišovat, ale měl by se držet vašeho brandu. Výstupem budou PSD soubory s grafickým návrhem webu, včetně přesných textů. V případě responzivního layoutu se jedná o několik variant pro desktop, tablet a mobil.

4. Vývoj a testování

Po odsouhlasení grafické části přichází fáze samotné tvorby webu. HTML kódování a implementace do redakčního systému. Následuje plnění webu obsahem a testování v různých prohlížečích na počítači, tabletu i mobilu.

5. Spuštění a další testování

Poslední úpravy a testování před přesunem na ostrou doménu, nasazení Google Analytics a pokud je potřeba, tak sepsání dokumentace.

6. Postimplementační podpora a vylepšování

Spuštěním webu práce nekončí, ale teprve začíná. Nabízím pomocnou ruku v komunikaci se zákazníky pomocí sociálních sítí, vyhodnocování statistik a z nich vycházející postupné úpravy webu k vylepšení konverzních cílů.

Zeptejte se s čím vám mohu pomoci – ahoj@zsto.cz

Zdeněk Stoklasa

Jsem multipotenciál a generalista. Pečlivý, samostatný, zodpovědný a Apple pozitivní. Sledujme se na LinkedIn. Nezávazně.

Napište mi

ahoj@zsto.cz

Fakturační údaje

Zdeněk Stoklasa
Na Zahrádkách 892
768 61 Bystřice pod Hostýnem
IČO 86931725
ID datovky gp753gh

Fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku od 07.07.2008, eviduje: Městský úřad Bystřice pod Hostýnem, sídlo: Na Zahrádkách 892, Bystřice pod Hostýnem 768 61